Zöld iroda program

Kizárólag regisztrált partnereink részére

I-COM Partner Programunk kiemelt ügyfeleink számára kifejlesztett és működtetett egyedi webáruház.

40 ezer cikkelemből Ön is összehasonlíthatja a Magyarországon forgalmazott szinte teljes termékválasztékot.

Központosított közbeszerzés


forgalmazott márkák

zöld iroda program

zöld iroda program

közbeszerzés

közbeszerzés


linkajánló

szótár

állásajánlatok


Nemzeti Fejlesztési Terv

Zöld iroda kialakítása
Társadalmi felelősségvállalás az I-COM-nál

1. Zöld iroda kialakítása (www.zoldiroda.hu alapján)


Napjaink több mint egyharmadát zárt irodában ülve töltjük, így joggal merül fel az igény egy egészségesebb, emberbarátabb munkahely kialakítására. És ha az átalakítás még környezeti és gazdasági hasznokkal is párosul, talán a főnökünk is hamarabb meggyőzhető arról, hogy itt az ideje irodánkat - a mai elvárásoknak megfelelően - környezet és emberbaráttá tenni.

1.1. Az iroda levegője


A levegő minőségét az alábbi tényezők befolyásolják:

  • Levegő hőmérséklete (20- 24 °C)
  • Relatív páratartalom (45-55%)
  • Szálló por mennyisége Szagok (helyiségben tartózkodók, bútorok, szőnyegek)
  • Kipárolgások (lakkokból, ragasztókból, festékekből)
  • Légkondicionálók

  • Hogyan javítsuk az iroda levegőjének minőségét?
  • Tartsuk a hőmérsékletet optimális szinten (nyáron 24 C , télen 20 C)
  • Folyamatosan párologtassunk, így fokozhatjuk hőérzetünket
  • Légkondicionálók helyett részesítsük előnyben a gyakori, rövid szellőztetéseket
  • Használjuk ki a szobanövények előnyös tulajdonságait:
    • oxigéntermelés
    • párásítás
    • hangulatjavító hatás
    • károsanyag megkötő képesség

1.2. Az iroda bútorai


A bútor beszerzésnél vegyük figyelembe az alábbiakat:

A bútor anyaga:

  • Alapanyaga legyen "megújuló erdőkből" származó fa
  • Legyen a felhasznált műanyagok fajtája jelölve a bútoron
  • Legyenek oldószermentes lakkokkal kezeltek a bútorok
  • Válasszunk természetes anyagú bútorhuzatot

Egyéb szempontok:

  • A szállítás környezetterhelése legyen minél kisebb
  • Legyen a bútor hosszú élettartamú
  • Figyeljünk a bútor selejtezés utáni sorsára

1.3. Irodai papír


Használjunk 100%-ban hulladékpapírból készült "szürkepapír"-t, vagy 100%-ban hulladékpapírból készült fehér papírt, illetve borítékokat! Kiadványainkat is ilyen papírra készíttessük!

Csökkentsük papírfelhasználásunkat:

  • Megelőzés: amit lehet, dokumentáljuk elektronikusan, ne nyomtassunk
  • Ha valamit mindenképpen ki kell nyomtatni, alkalmazzunk kétoldalas nyomtatást
  • Hosszabb anyagokat nyomtassuk füzet elrendezésben (1 A/4-es lap=4 oldal)
  • A belső anyagok nyomtatásához használjunk egyik oldalán már használt piszkozatpapírt, és alkalmazzunk halványabb nyomtatást
  • Faxolásnál ne használjunk fedlapot, vagy használjunk elektronikus faxot


Újrahasznosítás, újrahasználat:

  • Gyűjtsük külön az egyik oldalán még használható lapokat és használjuk piszkozatokhoz!
  • A már nem használható papírt gyűjtsük szelektíven

1.4. Irodaszerek


A sokféle apró irodacikk összességében jelentős környezeti hatással bír.

Főbb szempontok legyenek az irodaszerek beszerzésénél:

  • Írószereknél legyen:
    • cserélhető betét
    • környezetbarát alapanyag
  • Filcek legyenek:
    • vizes bázisúak
    • utántölthetőek
  • Ragasztók, hibajavítók:
    • oldószermentesek
    • utántölthetőek
  • Irattartók:
    • Környezetbarát alapanyagúak (fa, karton)
    • többször felhasználhatóak

1.5. Irodatechnikai berendezések

  • Beszerzésnél építsük be a szempontok közé a környezeti és energiatakarékossági szempontokat!
  • Válasszunk ökocímkével ellátott terméket!
  • Használjuk az energiatakarékos üzemmódot!
  • Kapcsold ki ha nem használod! Monitorokat fél óra szünet esetén, számítógépeket 1-2 órás szünet esetén, fénymásolókat, nyomtatókat használat után rögtön kapcsoljuk ki! Ezzel az apró mozdulattal éves szinten jelentős pénzösszegeket is megtakarítunk!

1.6. Energia- és víztakarékosság


Megelőző intézkedések: (új épület építése esetén)

  • Épület megfelelő tájolása, elhelyezése
  • Megfelelő építőanyag
  • Fűtési -, világítási rendszer optimalizálása 

 Utólagos intézkedések: (már meglévő épület esetén)

  • Nagyobb energiatakarékossági beruházások (pl. szigetelés)
  • Kisebb változtatások (pl. világítás, fűtésrendszer szakaszosítása)
  • Változtatás energiafelhasználási szokásainkon

Fűtés

Alapelv: Mindig csak olyan mértékben és ott fűtsünk, amennyire és ahol szükség van rá.

  • Milyen mértékben fűtünk?  Ideális hőmérséklet télen 18- 20 °C . Ha egyénileg állítható a fűtés, szabályozzuk!
  • Mikor fűtünk? Munkaidőben, vagy napi 24 órában + hétvégén is? Éjjel és hétvégén elég 15-16 °C-on tartani a hőmérsékletet!
  • Megfelelő-e a hőszigetelés? Ablakok szigetelése, nyílászárócsere, hővédő tapéta felrakása, függönyök felszerelése sokat javíthat a hőmegtartáson.

Légkondicionálás

Az ideális hőmérséklet nyáron 23- 24 °C , ne hűtsük ez alá az irodát!

Jó gyakorlatok:

  • csak az igazán meleg nyári napokon használjuk
  • szellőztessünk rendszeresen
  • az időjárásnak megfelelő öltözetben legyünk az irodában

Világítás

Jó gyakorlatok:

  • természetes fény kihasználása
  • külön kapcsolható fényforrások alkalmazása
  • helyi megvilágítás használata
  • energiatakarékos fényforrások beszerelése (halogén izzólámpa,  kompakt fénycsövek)
  • "Kapcsold le, ha nem használod!"

Jó gyakorlatok a vízfelhasználás csökkentésére

  • Csapok, WC-tartályok rendszeres ellenőrzése, karbantartása
  • Egykaros keverőcsap (langyos víz) beszerelése
  • Perlátor (levegő és víz keveréke) beszerelése
  • "Csappöcök" (85 %-ra növelheti a vízmegtakarítást) beszerelése
  • WC-tartályok beszerelése: kis méret, szabályozható vízmennyiség
  • Közös használatú mosogatógép (egy iroda épületben)
  • Csak teli tálcával indítsuk el a mosogatógépet! / Naponta csak egyszer használjuk!
  • Kevésbé szennyezett edényekhez használjuk a takarékos, rövid programot

1.7. Környezet- és emberbarát takarítás

  • Használjunk környezetbarát takarító szereket. (környezetbarátak és kevésbé irritatívak)
  • Alkalmazzunk vegyszermentes technológiát

1.8. Utazás környezettudatosan

  • Részesítsük előnyben a tömegközlekedést
  • Biztosítsuk a kerékpáros munkábajárás feltételeit
  • Használjunk környezetbarát üzemanyag adalékokat, melyek csökkentik az üzmanyag felhasználást és a károsanyag kibocsátást
  • Minimalizáljuk a repülő utakat (videókonferencia)


Az oldalon található tartalom forrása:
www.zoldiroda.hu




2. Társadalmi felelősségvállalás az I-COM-nál

Hazai előállítású termékek


Tevékenységünk során fontos számunkra a magyarországi előállítású termékek forgalmazása.


Ennek érdekében a vevői igényekhez alkalmazkodva megpróbáljuk termékválasztékunkban és értékesítésünk során előnyben részesíteni azokat, hogy így hozzájárulhassunk a hazai munkahelyek megőrzéséhez, fejlesztéséhez.

Környezettudatos szemlélet


Cégünk elkötelezett híve a környezettudatos módszereknek és technológiáknak, amelyek átfogó alkalmazásával konkrét és mérhető eredményeket érünk el például a munkakörnyezet és munkavégzés, vagy a hulladékgazdálkodás területén.


Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy árajánlatainkban, belistázási javaslatainkban és akcióinkban előtérbe helyezzük a környezetbarát technológiával, vagy újrahasznosított anyagokból készült termékeket. Termékválasztékunkban több, mint 2.000 olyan termék szerepel, amely környezetbarát termékjellel, vagy minősítéssel rendelkezik.




Hírlevél


Szeretne hírt kapni legfrissebb akcióinkról?
Iratkozzon fel most!





Tudja -e Ön, hogy...

Az irodaellátás 10 aranyszabálya






KMOP-2009-1.1.4 Vállalati innováció támogatása


I-COM IRODAELLÁTÁS Kft. 1044 Budapest Ezred u. 2. Európa Center B2/5

Telefon: +36 1 688-1840, +36 1 688-1841

E-mail: info@i-com.hu

Neparazz.hu cikk gyűjtemény

Eastside Informatika honlapkészítés